Diş beyazlatma

Home » Projects » Diş beyazlatma
Diş beyazlatma

Diş Beyazlatma nedir?

Diş beyazlatma dişin renginin açılmasında ve doğal görünümüne kavuşturulmasına yardımcı olmak konusunda çok etkili bir yöntemdir. Bu işlemle sadece dişin yüzeyine etkide bulunulur ve herhangi bir şekilde diş yüzeyinden bir katman kaldırılmadan yapılır. Diş beyazlatma işlemi ile dişin rengi tamamen değiştirilemez fakat tonu açılabilir.

Neden dişlerimi beyazlatmalıyım?

Her insanın diş rengi farklıdır. Diş rengi aynen saç, deri, göz rengi gibi kişiye özgüdür ve her ton veya renk her insanda güzel durmaz. Daha açık tonda dişler temizliği ve bakımı çağrıştırdığı için diş beyazlatma pek çok insan tarafından talep edilen bir uygulamadır. Yaş ilerledikçe dişte renklenme ve koyulaşma meydana gelebilir. Pek az insanın parlak ve beyaz dişleri vardır.

Çay veya kahve tüketimi, sigara içmek ve bazı yiyecekler dişlerin renklenmesine neden olabilir. Diş yüzeyinde oluşan tartar da yine dişin renklenmesine neden olur. Bazı antibiyotikler de bazı hastalarda diş renginin değişmesine, lekelerin oluşmasına neden olabilir.

Diş beyazlatma işleminde ne yapılmaktadır?

Bleaching (diş beyazlatma) en sık kullanılan yöntemdir. Her hastada bleaching yöntemi ile dişin renginin açılması mümkün olmayabilir. Diş hekiminiz sizi en uygun tedavi konusunda bilgilendirecektir.

Bleaching işleminde kullanılacak olan özel ışının diş etlerinize zarar vermemek için rubber dam veya özel bir jel uygulanacaktır. Daha sonra diş beyazlatma için kullanılan özel ürün dişinize yerleştirilecektir.

Bu özel ekipmanın içinde bulunan aktif madde genellikle hidrojen peroksit veya karbamit peroksittir. Bu aktif madde parçalandığı sırada açığa çıkan oksijen dişin içine penetre olur ve diş renginin açılmasına yardımcı olur.

Diş beyazlatma işlemi ne kadar sürer?

Toplam tedavi 3-4 haftada sonlanmaktadır. Öncelikle ilk seansta doktorunuz ağzınızdaki diğer yapıları korumak adına bir koruyucu yapacaktır. Doktorunuz tedaviye başladıktan sonra tedaviye sizin de evde devam etmeniz gerekmektedir. Doktorunuz ne şekilde ve ne kadar süre ile tedaviyi uygulamanız gerektiğini anlatacaktır.

Lazerle diş beyazlatma nedir?

Ağızdaki diğer yapıları korumak için rubber dam uygulandıktan sonra beyazlatma için kullanılan madde uygulanır ve bu maddenin aktifleşmesi için özel bir ışın uygulanır. Uygulanan özel ışın sayesinde reaksiyon hızlanır ve dişteki renk değişimi daha çabuk elde edilir. Lazer beyazlatma ile dişte 5-6 ton kadar açılma sağlanabilir.

Tedavi ne kadar zaman almaktadır?

Doktorunuz sizi öncelikle muayene edecek ve tedavi için uygun olup olmadığınıza karar verdikten sonra işleme başlanacaktır. İşlem yaklaşık olarak 1 saat kadar sürmektedir.

Dişlerimi beyazlattıktan sonra ne kadar beyaz kalacak?

Diş beyazlatma işlemi uygulandıktan sonra bu işlemin etkileri genellikle 3 yıl kadar sürmektedir. Bu süre kişiden kişiye değişiklik gösterebilir. Kişi sigara içerse, diş renklenmesine neden olacak yiyecek ve içecekleri tüketirse bu etki çok daha kısa sürer. Diş beyazlatma tedavisine başlamadan önce doktorunuzla ayrıntılı bir şekilde konuşmanız ve aklınızdaki soruları sormanız sizin açınızdan faydalı olacaktır.

Diş beyazlatmanın yan etkileri nelerdir?

Bazı hastalar diş beyazlatma işleminden sonra dişlerinin soğuğa karşı daha hassas hale geldiğini belirtmektedirler. Bazı hastalar da diş etlerinde hassasiyet geliştiğini belirtmektedir fakat tüm bu semptomlar birkaç gün içerisinde geçmektedir.

Yukarıda belirtilen yan etkiler ile karşılaştıysanız doktorunuzla görüşmenizde yarar bulunmaktadır.

Evde beyazlatma kitleri bir işe yarar mı?

Pek çok çeşit evde beyazlatma kiti mevcuttur. Bu kitlerin etkinliği içerdiği beyazlatıcı maddenin miktarı ve ne kadar etkin oluğuna göre değişiklik gösterebilir. Bazı ülkelerde bu kitlerin satışa çıkabilmesi için düzenlemeler yapılmıştır dolayısıyla bazı ürünler kullanılsa bile etkili olmayabilir. Evde beyazlatma kiti kullanmadan önce mutlaka diş hekiminize danışın.

Diş beyazlatıcı diş macunları bir işe yarar mı?

Eczanelerde kozmetik reyonlarında diş beyazlatmak için pek çok diş macunu bulabilirsiniz. Bu diş macunları dişin doğal rengini değiştirmez fakat diş üzerinde bulunan renklenmeleri gidermede etkili olabilir. Diş macunları dişi mekanik olarak temizlediği için fazla kullanılırsa veya sert fırçalama ile uygulanırsa diş minesine zarar verebilir. Dolayısıyla diş macunlarını beyazlatma amacı ile kullanmaktan olabildiğince kaçınmakta fayda vardır.

Daha önce kök kanal tedavisi yapılmış ve renklenmiş bir dişe beyazlatma yapılabilir mi?

Kök kanal tedavisi uygulanan bir diş zaman içinde renklenebilir ve diğer dişlerden daha koyu bir hal alabilir. Bu dişlerde dişin kanalı açılarak beyazlatıcı maddenin kanalın içinden uygulanması gerekmektedir.

Diş beyazlatma hangi durumlarda işe yaramaz?

Diş beyazlatma sadece doğal dişlerde işe yaramaktadır. Yani sonradan yapılan implantlarda veya kaplama dişlerde işe yaramayacaktır. Kaplama olan dişlerinizde koyulaşma meydana geldiyse diş hekiminizle görüşmeli ve temizlenmesi için gerekli işlemlerin yapılmasını istemelisiniz.

Diş beyazlatma işlemi yapıldıktan sonra dişlerime nasıl bakmalıyım?

Dişlerinizi beyazlattıktan sonra renklenmeye sebep olabilecek yiyecek ve içecek tüketiminden kaçınmanız gerekmektedir. Dişte leke oluşumuna neden olan en büyük etken olan sigaradan ise kesinlikle uzak durmalısınız.