Estetik Diş Hekimliği

Home » Projects » Estetik Diş Hekimliği
Estetik Diş Hekimliği

Estetik Diş Hekimliği Nedir?

Diş Hekimliği artık sadece ağrıyan bir dişin tedavi edilmesi veya eksik olan bir diş yerine yenisinin yapılması değildir. Görünümün her zamankinden daha önemli olduğu bir çağda yaşıyoruz ve yüzümüzün en önemli parçalarından birisi olan ağzımızın da yapısı ve görünüşü büyük önem taşımaktadır. Estetik diş hekimliğinde dişler tek başına ele alınmaz. Bunun yanı sıra ağız komple bir organ olarak ele alınır ve dişlerin pozisyonu, büyüklüğü, şekli ve rengi gibi faktörler de hesaba katılarak en estetik görünüşün nasıl olabileceği yönünde hesaplamalar yapılır.

Estetik diş hekimliğinde dişler, dudaklar ve diş etleri ayrı ayrı değil, bir bütün olarak ele alınır. Hastanın konuşurken, gülerken ve ağzı kapalı iken tüm planlardan görünümü hesaplanarak kişinin yaşına, yüz hatlarına ve diğer karakteristik özellikleri dikkate alınarak tedavi planı yapılır. Bu sayede hastanın memnun olacağı bir görünüm oluşturulur.

Estetik diş hekimliğinde estetik diş dolguları, porselen kaplamalar, köprüler, implantlar, ortodontik tedaviler, dudak dolguları ve diş beyazlatma yöntemleri kullanılabilir.

Kaplama nedir?

Kaplama işlemi bir dişin kozmetik olarak daha iyi görünmesi için var olan dişin ön yüzünün inceltilmesi, sonrasında dişin bu yüzüne ince bir porselen katmanın yerleştirilmesi işlemidir. Özellikle renklenmiş, şeklinde bozukluk olan dişlerin düzeltilmesinde, ön dişlerin arasındaki boşlukların (diestema) kapatılmasında, kırık ve çatlakların düzeltilmesinde çok iyi sonuçlar vermektedir.

Kaplama nasıl yapılmaktadır?

Kaplama işlemi öncesinde dişlerin yapılacak kaplamanın kalınlığı kadar inceltilmesi gerekmektedir. Bu sayede kaplama yapıldıktan sonra dahi dişler aynı kalınlıkta olacaktır. Dişler inceltildikten sonra ölçü alınır ve kaplamanın özel olarak üretilmesi için sürece başlanır. Laboratuvar ortamında üretilen bu kaplama materyalleri daha sonra doktorunuz tarafından dişinize uygulanacaktır.

Estetik Diş Dolgusu Nedir?

Diş hekimliğinde dolgu maddesi olarak çok uzun süredir gümüş rengi metal dolgular yani amalgam dolgular kullanılmaktaydı. Bu dolgular sağlam olması nedeni ile tercih edilmekteydi. Fakat gelişen teknoloji sayesinde artık diş renginde ve çok sağlam dolgular üretilebilmektedir. Bu dolgu malzemeleri farklı renk tonlarında üretildiği için artık dişinizin rengi ve yapısı ile birebir aynı dolgular yapılabilmekte ve diş kırıklarının düzeltilmesi, boşlukların kapatılması gibi tüm işlemler doğal sonuç verecek şekilde sonuçlandırılabilmektedir. Bu dolguların ustalıkla kullanılması sayesinde kaplama yapılmış kadar iyi sonuçlar alınabilmektedir.

Dişim kırıldı, ne yapmalıyım?

Bir dişte kırık meydana geldiyse kırığın boyutuna, yerleşimine ve altta yatan nedene bağlı olarak farklı tedavi yaklaşımları ortaya konabilir. Örnek vermek gerekirse bir dişte meydana gelen çürük nedeni ile kırık ortaya çıktıysa o zaman öncelikle dişteki çürüğün temizlenmesi ve gerekli tedavilerin yapılması gerekmektedir. Daha sonra kırık olan bölge dolgu veya kaplamalar ile düzeltilebilir. Dişinizdeki kırık eğer bir travma sonucu ortaya çıktı ise ve kırılan parça elinizde ise onu atmayın ve diş hekiminize giderken yanınızda götürün. Kırık hattının uygun olduğu durumlarda bu parça yapıştırılabilir.

Eksik diş tedavisi nasıl yapılır?

Eğer bir dişiniz eksikse bu boşluğu doldurmak için farklı yöntemler uygulanabilir. Bu boşluğu doldurmak önemlidir çünkü bu eksik dişin yaptığı görevi de diğer dişler üstlenirler ve zamanla üzerine binen ekstra yükten dolayı hem diş hem de kemik yapılarda farklı bozukluklar ortaya çıkabilir. Bu boş olan bölge için protez, köprü veya implant uygulamaları yapılabilir.

Köprü nedir?

Sadece tek bir diş eksiği olan hastalarda köprü tedavisi uygulanabilir. Köprü tedavisi adından da anlaşılabileceği gibi boşluğun yanındaki diğer dişlerden destek alarak ortadaki boşluğu dolmaya yarayan bir işlemdir. Köprü tedavisi kalıcıdır ve hastaların akşam yatarken çıkartması mümkün değildir. Bazen daha güçlü bir köprü elde etmek için metal destekler de kullanılabilir.

Sağlam dişlerime herhangi bir şekilde dokunulmadan başka bir yöntem yok mu?

Boşluğun hemen yanındaki dişlere dokunmadan da köprü tedavisi yapılabilir. Bu yönteme adheziv köprü yöntemi denilir ve diğer dişlere yapıştırma metodu ile eksik olan diş yerine konulur. Bu yöntemde diğer dişlerde herhangi bir şekilde kesim yapılmaz ve sadece yapıştırılarak yerleştirme yapılır.

İmplant tedavisi nasıl yapılır?

Diğer dişlere dokunulmadan eksik olan diş yerine implant da uygulanabilir. İmplant denilen uygulama dişi tutan kök yerine titanyum vida ve bu vidanın üzerine gelecek şekilde bir yapay diş uygulamasını içerir. Bu yöntem sadece uygun hastalarda uygulanabilir. Hangi tedavinin sizin için daha uygun olacağına karar vermek için tüm yöntemlerin artılarını ve eksilerini diş hekiminize danışarak öğrenebilirsiniz.

Dişleri beyazlatmak mümkün müdür?

Diş yüzeyinde herhangi bir aşındırma yapmadan dişleri beyazlatmak mümkündür. Diş beyazlatma için öncelikle dişin yüzeyindeki leke ve artıklar temizlenmeli, sonrasında diş beyazlatıcı özel aktif solüsyonun kullanılması gerekmektedir. Bu yöntemle dişin rengi değiştirilemez fakat tonu açılabilir.

Hangi yöntemleri kullanarak dişler beyazlatılabilir?

Diş beyazlatmada farklı yöntemler kullanılmaktadır. Bu yöntemlerden birisi de reaksiyonu ve etkinliği artırmak için kullanılan lazer yöntemidir. Lazer kullanılarak yapılan diş beyazlatma tedavilerinde diş tonu daha hızlı ve daha fazla düzeyde açılabilir.

Estetik Diş Hekimliğinde ortodontik tedavinin yeri nedir?

Ortodontik tedaviler dişe minimal düzeyde sürekli kuvvet uygulayarak dişlerin doğru pozisyona getirilmesi için yapılmaktadır. Ortodontik tedaviler sadece estetik değil aynı zamanda fonksiyonel olarak dişlerin daha iyi işlev görmesini sağlarlar. Ortodontik tedaviler hakkında daha ayrıntılı bilgi almak için ortodontik tedaviler bölümüne bakınız.

Dişe pırlanta uygulamak dişe zarar verir mi?

Bazen insanlar sadece güldüklerinde görünmesini istedikleri bir pırlantanın dişlerine yerleştirilmesini isterler. Bu durumda çok güçlü bir diş yapıştırıcısı yardımı ile dişe pırlanta yerleştirilebilir. Bu yapıştırma işlemi dişe zarar vermez fakat eğer hasta bu bölgeyi temiz tutmazsa bu alanda çürük gelişme ihtimali artabilir. Dolayısıyla kozmetik olarak bu şekilde bir uygulama yaptırmak isteyenlerin ağız bakımlarına dikkat etmeleri gerekir.