Diş ağrısı sadece çürükten mi kaynaklanır?

Home » Diş ağrısı sadece çürükten mi kaynaklanır?
Diş ağrısı sadece çürükten mi kaynaklanır?

Diş ağrıları pek çok farklı nedenden ileri gelebilir. Boşluklar, çatlak dişler, diş kökünün açık olması, diş eti hastalığı, çene hastalığı veya kas ağrıları gibi diş veya çene ile ilgili problemler neden olabilir. Diş ağrılarının şiddeti ve yoğunluğu değişebilir, kronik ve hafif ila akut ve çok ağrılı olabilir. Diş ağrısının bir diş probleminden mi yoksa çeneden mi kaynaklandığını kesin olarak belirlemek için muayene edilmeniz ve görüntüleme yöntemlerinin kullanılması gerekebilir.

Diş ağrılarının ana nedeni dişlerde yer alan çürüklerdir. Çürükler, diş yüzeyine yapışan ve bakterilere besin sağlayan yiyecek artıklarıyla başlar. Bakteriler, dişin mine yüzeyine zarar veren ve yok eden asitler üretir. Dişte meydana gelen bu bozukluklar tedavi edilip dolgu yapılmazsa dişe daha da yayılarak ağrıya neden olacak bir boşluk (boşluk) oluşturur. Boşluk dişin içine doğru daha fazla yayılırsa, dişin pulpasını aşındırır ve yok eder. Pulpa hasarı, enfeksiyon ve diş apsesine yol açabilir ve sorunun üstesinden gelmek için kanal tedavisi veya diş çekimi gerektirir. Diş apsesi, diş eti hastalığı, diş kökünün tahriş olması, kırık diş, temporomandibular hastalık gibi nedenler de yine diş ağrısına neden olabilir.

Bu nedenlerin doğru bir şekilde belirlenmesi ve gerekli tedavinin gecikmeden uygulanabilmesi için mutlaka diş hekiminize danışmanız gerekmektedir.