Diş hassasiyetine neden olan etkenler

Home » Diş hassasiyetine neden olan etkenler
Diş hassasiyetine neden olan etkenler

HASSAS DİŞLERİN SEBEPLERİ NELERDİR?

Sıcak veya soğuk bir içecek tükettiğinizde dişlerinizde ağrı meydana gelmesi diş hassasiyetinin en büyük belirtisidir. Dişin en sert tabakası olan mine tabakasının altında yer alan dentin tabakası yumuşak diş tabakasıdır ve ağrıya duyarlı bir tabakadır. Diş etlerinin çekilmesi dentinin açığa çıkmasına neden olabilir. Bu da ağrı ve hassasiyete neden olabilir. Diş eti çekilmesi gingivitis veya çok sert fırçalamadan kaynaklanabilir. Diş hassasiyetini önlemek için diş ipi kullanmaya da başlayabilirsiniz.

SERT DİŞ FIRÇASI KULLANMAK DİŞ HASSASİYETİNE NEDEN OLABİLİR.

Bunun yerine daha yumuşak bir fırça kullanın ve çoğu insanın yaptığı gibi 30 saniye yerine 2-3 dakika fırçalayın. Düzenli olarak fırçalamak, plak oluşumu gibi hassas dişlerin başka bir yaygın nedenine de yardımcı olacaktır. Plak birikmesi, diş eti hastalığına ve diş eti çekilmesine yol açarak dişlerde hassasiyete neden olur.

Dişlerinizi gıcırdatmak da yine dentin açığa çıkmasına neden olabilir ve böyle bir durum olup olmadığını anlamak için diş hekiminize danışmanızı öneriyoruz. Bu durumda dişlerinizi korumak için bir ağız koruyucu kullanımı gerekebilir.

TEDAVİ İÇİN DİŞ HEKİMİNİZE TANIŞIN.

Tedavi için diş hekiminizle görüştüğünüzde size normal diş temizliğini önerilebilir. Bu pek çok hastalığın tedavi edilmesine ve dahası önlenmesine yardımcı olacaktır. Dişlerin daha da güçlenmesini sağlayacak florür jeli uygulanması halinde tedavi daha da koruyucu hale gelecektir.

DİŞ HEKİMİNİZİ GÖRMEYİ ERTELEMEYİN!

Ne kadar uzun süre ertelerseniz, düzeltmeniz gereken sorun o kadar büyük olur, bu da sizin için daha fazla soruna yol açabilir. Yapabiliyorken onlara iyi bakın…